Video

Nyheder

15. august 2018

VI HAR SKUDT PAPEGØJEN

10. maj 2018

FUTU gamer med 100 virksomheder

18. marts 2018

FUTU udvikler for BLOXHUB

5. februar 2018

Design til urbane miljøer

13. november 2017

Cirkulær økonomi er fremtiden

27. september 2017

HVORDAN ER FREMTIDENS ÆLDREBOLIGER?

6. september 2017

KLAR, PARAT, SPIL

19. juni 2017

FUTU på Folkemødet

5. maj 2017

Unge bliver hørt

27. marts 2017

Vores genbrugssymboler spreder sig!

17. marts 2017

FUTU i Børsen om Fremtidens møde

14. marts 2017

TEACH OUT

8. februar 2017

Brugerne skaber fremtidens brand

12. januar 2017

FUTU får ny innovationspraktikant

19. december 2016

Hooh, Hooh, Hooh…

17. november 2016

Bannerkoncept for G4S

24. oktober 2016

Innovationspraktikant søges

24. september 2016

Hvad har snickers, 3D print og kvæg til fælles?

31. august 2016

Ny designpraktikant til FUTU

19. august 2016

Designledelse i praksis

11. august 2016

Business design for Royal Unibrew

8. juli 2016

Rigtig god sommer!

3. juni 2016

Fælles design for hele Danmark

24. maj 2016

Fremtidens konference

4. maj 2016

Nye kræfter til FUTU

4. april 2016

Digitale annoncer om Grønland

8. marts 2016

Danske virksomheder bør opruste med design

2. februar 2016

Idékatalog om Hus for Inklusion

11. januar 2016

Ny praktikant i FUTU

1. januar 2016

Godt Nytår!

30. november 2015

FUTU faciliterer internationalt møde

2. november 2015

FUTU innoverer for REALDANIA og OAK FOUNDATION

22. oktober 2015

PRAKTIKANT SØGES

21. Oktober 2015

Ny medarbejder i FUTU

9. september 2015

FUTU søger skarp akademiker med projektlederpotentiale.

1. september 2015

Nyt kontor!

24. august 2015

Udvikling af gode skoler

2. juli 2015

Produktudvikling

15. juni 2015

Vision, funktion & rumbehov

31. maj 2015

Guidelines for kvalitet & byggeri

29. april 2015

Københavns bedste praktikplads?

14. april 2015

Visioner for byggeri på Fyn

29. marts 2015

Ny designer i FUTU

24. Februar 2015

Skab enighed

28. november 2014

FUTU udvikler guidelines til ledelse

7. oktober 2014

Efteråret står i unges tegn

21. August 2014

Hold øje med bus 14!

19. Juni 2014

Kongres & Event Award 2014

27. maj 2014

Business, Bæredygtighed & bobler

13. april 2014

FUTU vinder 2. plads i national idékonkurrence

17. marts 2014

Værksted for 200 + minister

12. marts 2014

Innovation og inklusion

1. marts 2014

Idéudvikling med SuperBest

21. februar 2014

FUTU i Barcelona

6. Januar 2014

Grafisk superhelt søges!

31. December 2013

Godt nytår!

1. november 2013

FUTU udvikler med 310 chefer

10. oktober 2013

80 ledere bli'r inspireret!

15. september 2013

Innovation, bobler & jazz

13. august 2013

FUTU flytter brikker!

FUTU hædret af EU

FUTU udvikler Fremtidens Dagtilbud

De kreative erhverv skal vækste

Seniorland har fået ny brand identity

7. april 2013

Mysteriet Schweiz – måske et besøg værd?

6. april 2013

FUTU søger ny praktikant til august 2013

27. marts 2013

DK blandt de mest innovative i Europa - men vi bli'r overhalet

Innovationsworkshop i Roskilde Domkirke var en succes

FUTU Designer identitet til nordisk konference

FUTU er indstillet til KL’s innnovationspris

’Unge Ta’r Ordet’ er i Øksnehallen

FUTU er på forsiden af Metro Expres

Danmark er det 9. mest innovative land i verden

FUTU laver koncept til nyt kultur- og aktivitetshus på Frb.

VI HAR SKUDT PAPEGØJEN

...med nyeste skud på stammen: Ditte Lykke, vores nye Innovationspraktikant som skal være med til at skabe kreative successer for vores kunder. 

Ditte får næste sommer titlen som cand.merc. i Innovationsledelse og forretningsudvikling, og vi glæder os til at nyde godt af hendes kreative idéer. Ditte har allerede erhvervserfaring indenfor service design, brugerinvolvering, CX  og forretningsudvikling – og kan samtidig blære sig med flere vinder-titler i  Case Competitions for nogle af landets største virksomheder. Velkommen ombord!

FUTU gamer med 100 virksomheder

Kan virksomheder ”game” sig til nye måder at skabe unikke kundeoplevelser? Ja, det kan de godt! På DI Handels Salgskonference 2018 dystede 100 ledere om at udvikle de bedste løsninger til at servicere fremtidens kunder.



Engagmentet var tårnhøjt blandt de 100 salgsdirektører og chefer, der i teams konkurrerede om at udvikle fremtidens bedste medarbejdere, services og salg. Hvordan er du 100% tilstede og relevant som virksomhed, når din vigtigste kunde er født i 2002, og kræver noget helt andet, end kunder á igår? Dét har DI Handlel nu nogle meget stærke bud på, som de vil arbejde videre med i en række kommende arrangementer for medlemmerne.

FUTU udvikler for BLOXHUB

Lige om lidt åbner Danmarks nye blærede co-working space & community for bæredygtig byudvikling, BLOXHUB. FUTU designer guidelines & redskaber til fremtidens stærke møder i BLOXHUBs fantastiske rammer.



BLOXHUBs ambition er vigtig: De vil bygge bro mellem arkiktektur, design, konstruktion og digitalisering - og forbinde virksomheder, forskere og organisationer, så vi sammen kan skabe innovative løsninger for det gode byliv.  Ultimativt er målet at hjælpe til med at nå FN's mål nr 11, som handler om at verdens byer bliver bæredygtige, sikre, resiliente & inkluderende. Vi er glade og stolte over at hjælpe BLOXHUB med at skabe et stærkt fundament for mødet mellem mennesker.

Design til urbane miljøer

FUTU vinder spændende opgave for fonden Realdania og Københavns største almene boligselskab, fsb: Udvikling af program og koncept for seniorbofællesskaber i urbane miljøer.



I opgaven kommer vi til at co-create med arkitekter og eksperter, engagerede seniorer og lokale fra Amager, hvor det første Seniorbofællesskab skal bygges. Vi skal også have sat nogle inspirerende fremtidstrends i spil og fundet vilde eksempler på byggerier fra forskellige verdenshjørner - så fremtidens seniorbyggerier bliver nytænkende, ambitiøse og ikke mindst; dejlige hjem at bo i & være nabo til. Vi er super glade for at have fået denne opgave i hus! 

Cirkulær økonomi er fremtiden

Det kræver 3 kloder hvis alle sku' leve som vi gør i DK. Derfor er der fremtid i at gentænke vores forbrug. FUTU hjælper med at lægge den nationale strategi på området frem mod år 2024.



Sammen med 100 eksperter fra hele landet har vi genereret en solid mængde forslag til, hvordan brancher, borgere og staten transformerer landets traditionelle liniære økonomi til cirkulær økonomi. I en lineær økonomi producerer virksomheder ting, der bli'r købt, brugt & smidt væk. Mens cirkulær økonomi betyder, at produkter indgår i et kredsløb, hvor værdien udnyttes igen og igen. På den måde strækkes forbruget af råstoffer og materialer meget længere. Hvilket er vældig godt for miljøet og fremtidens generationer. FUTU gennemfører opgaven for Dansk Affaldsforening i samarbejde med Miljøstyrelsen.

HVORDAN ER FREMTIDENS ÆLDREBOLIGER?

FUTU ser ud i verden for at finde inspiration til en fremsynet boligstrategi for et godt og værdigt ældreliv

 

FUTU glæder sig til et spændende samarbejde med Kalundborg om fremtidens ældreboliger. Vi bidrager med innovative perspektiver og nye idéer til hvordan kommunens ældrestrategi kan realiseres i den fysiske boligmasse. Derfor tager vi fremtidsbrillerne på og undersøger trends og scenarier fra ind- og udland i jagten efter nytænkende løsninger. I forlængelse af fremtidsrejsen, zoomer vi ind på lokale muligheder og ønsker, og co-creater med borgere, medarbejdere, frivillige og ledere. Vi glæder os til rejsen! 

KLAR, PARAT, SPIL

Selvom sommerferien er ovre, er det stadig tid til at lege og eksperimentere

 

FUTU er tilbage på fuld skrue efter en skøn sommerferie. Vi klør på med fornyet energi og er parat til at gå efteråret i møde med et stort solskinssmil. Vi er allerede i fuld gang med nye, skøre og cool projekter og  glæder os meget til alt dét spændende, der er i sigte. De næste måneder kommer bl.a. til at handle om gamification, vilde fremtidsscenarier og brugerdreven innovation i samspil med en masse dygtige og engagerede mennesker. Så kom bare an, efterår :-)

FUTU på Folkemødet

Hvor langt ude er fremtiden?



FUTU er tilbage på kontoret efter inspirerende dage på Bornholm, hvor vi har delt viden om fremtiden og om hvordan design bruges til at skabe den! FUTU har sammen med landet førende eksperter debatteret fremtidens by og produktion. I selskab med bl.a. fagleder Peter Kristensen fra Arkitektskolen, co-founder Kris Østergaard fra SingularityU og forfatter Jacob Bøtte har vi givet vores vildeste bud på hvad robotter, Big Data, open source kultur og dronetransport kommer til at betyde for vores måde at bo og arbejde på i 2057.  Tak for et fantastisk Folkemøde2017, vi går en spændende tid i møde. 

Unge bliver hørt

FUTU co-creator med unge spejdere, fodboldspillere, musikere, 9. klasser, kokkeelever & kreative ildsjæle på Sjælland og Fyn.



FUTU er fuld i gang med udviklingsprojekter for Ballerup og Faaborg-Midtfyn. Vi interviewer og samskaber med masser af tweens & teenagere i forsøget på at gøre Danmark endnu bedre for den danske ungdom. Lige nu klipper vi film og designer værktøjer til idéværksteder og møder. Vi glæder os over at hjælpe med at involvere unge i, hvad fremtidens byer og landområder skal satse på.

Vores genbrugssymboler spreder sig!

Vi er super stolte over at 12 kommunuer allerede 3 mdr efter lancerning har taget imod FUTUs symboler for affaldssortering. 



FUTU har designet symbolerne, som skal gøre det lettere for brugerne at sortere i hele landet. Vi er derfor glade for, at så mange kommuner bakker op i arbejdet for et bedre miljø. Målsætningen om, at 10 kommuner ville tilsutte sig i løbet af 2017, er allerede overgået, så det bliver spændende at se hvad fremtiden bringer.. Godt for Danmark, godt for Miljøet!

FUTU i Børsen om Fremtidens møde

Er mødefeltet et forstenet marked på 20 milliarder? FUTUs artikel i Børsen zoomer ind på fremtidens møder.


P
å trods af den monstrøse mængde ressourcer, virksomheder ligger i afholdelse af møder, er formen for størstedelen af de møder vi alle sammen går og holder, stort set uændret over de sidste 40 år.  Gamification og Unconferences er to eksempler på nye tilgange til det klassiske mødeformat. Nysgerrig? Her kan du læse mere om fremtidens møde

TEACH OUT

Det er ikke tilfældigt, at du føler det som en befrielse, når mødeprogrammet breakes af en walk&talk. Forskere har i årvis undersøgt effekten af at tilegne sig viden i det fri. 



Dét med at flytte det faglige rum udenfor kaldes over en bred kam Teach Out: Begrebet handler om at rykke hele eller dele af undervisningen eller mødet uden for murene.  Teach Out er noget, vi der arbejder med møder, kurser og konferencer kan inspireres meget af. Fordi naturen kan bruges meget mere strategisk end den klassiske walk&talk. Effekterne af Teach Out er nemlig dét, de fleste gerne vil opnå, når mennesker mødes. Se her mere om TeachOut 

Brugerne skaber fremtidens brand

Design Thinking har skarpt fokus på at udvikle præcise løsninger via strategisk brugerinvolvering, også kaldet co-creation. Nu er tiden kommet til at bruge co-creation aktivt i din branding.

 

I en ny blog reflekterer FUTU partner Lotte Nystrup Lund om mulighederne i co-creation, som går langt ud over brugerinddragelse i den kreative udviklingsproces. Gyserfilm, neuroforskning og brandingstrategi er blot nogle af emnerne der folder sig ud om fremtidens co-creationmuligheder. Læs her mere om hvordan brugerne skaber fremtidens brand

FUTU får ny innovationspraktikant

Velkommen til Jonas, der skal assistere med idéer til vores kommunikation og innovative projekter.

Jonas studerer kommunikation og økonomi på CBS og er en haj inden for kommunikation og neuromarketing. På trods af sine 23 år, har han allerede arbejdet en del år inden for servicebranchen, ligesom han har betrådt fem kontinenter. Vi ser frem til samarbejdet!

Hooh, Hooh, Hooh…

Synes du også 2016 fløj afsted? 

 

Vi håber du har nydt året der gik og er klar til at suse ind i det nye. FUTU ønsker dig en glædelig jul, et festligt nytår og fremfor alt: Luft under vingerne i 2017.

Bannerkoncept for G4S

FUTU udvikler bannerkoncept i samarbejde med BrandSpot til digitale kampagner for verdens største sikkerhedsvirksomhed. 

Kampagnerne er landsdækkende og kører kontinuerligt gennem hele 2016. Digital markedsføring har stort fokus for G4S, da det er en unik måde at skabe direkte konverteringer i et konkurrencepræget marked. Bannerkonceptet sikrer at budskabet står knivskarpt for kampagnens målgruppe, og er derfor et vigtigt element i markedsføringen.

Innovationspraktikant søges

Vil du ha' erfaring med innovation  i praksis? Så er du måske FUTUs nye innovationspraktikant i forårssemestret 2017.

 

Som innovationspraktikant kan du forvente et inspirerende praktikforløb med en stejl læringskurve og masser af spændende opgaver til CV’et. Du skal være analytisk knivskarp, engageret, idérig og ha’ mod på at skabe resultater. Lyder det som noget? Så send os din ansøgning hurtigst muligt. Se mere om praktikstillingen under FUTU / Job her på sitet.

 

Hvad har snickers, 3D print og kvæg til fælles?

“Når jeg siger Texas, tænker du måske cowboys, Wild West og olie. Men et ord vi godt ku’ begynde at forbinde mere med Texas er faktisk: Innovation”

 

Sådan skriver partner i FUTU, Lotte Nystrup Lund i sin nyeste blog. I indlægget kan du bl.a. kan læse om Austins sprudlende musik- og kulturliv, banebrydende forskning indenfor Health and Life Science og om cool innovationsevents i Texas i 2017. Klik her for at læse mere om det innovative Texas.

Ny designpraktikant til FUTU

Mød Michael, FUTUs nye designpraktikant, der i den kommende tid skal arbejde med på vores mange forskellige designopgaver. 

Michael kommer til os med visuel kommunikation, digital innovation og teknologisk indsigt i uddannelseskufferten. Desuden har Michael allerede samlet en hel del real-life erfaring fra forskellige spændende design- og techprojekter. Bl.a. har han designet emballage til helseprodukter, arbejdet med tech entrepreneurship og social media strategier. Desuden er Michael lidt af en globetrotter og har drevet det så vidt som Filippinerne, Israel og senest Mexico.

Designledelse i praksis

Ledere kan vedligeholde fortiden eller opfinde fremtiden!


Er du nysgerrig på hvordan du gearer din forretning til fremtiden, så kom til seminar om Designledelse i Praksis 6. september. Seminaret er målrettet udviklere og ledere, som vil have konkrete redskaber til at anvende design til strategisk ledelse. FUTU deler ud af viden og værktøjer i selskab med Dansk Designcenters CEO Christian Bason og produktvirksomheden Thürmer Tools. Se mere og tilmeld dig her

Business design for Royal Unibrew

Royal Unibrew er et af landets største bryggerier. Virksomheden er også blandt de absolut bedste til at skabe værdi for og med deres kunder. FUTU hjælper i øjeblikket bryggeriet med at udbygge deres førerposition.

 

Formålet med samarbejdet er at genere idéer til, hvordan Royal Unibrew og deres B2B kunder kan styrke deres strategiske partnerskaber og skabe unikke forbrugeroplevelser.

Rigtig god sommer!

Sku' man ta’ en digital detox på økohotel i Umbrien? Vandre Møn tynd på Camønoen? Eller rejse jorden rundt i Virtual Reality?


FUTU går i feriemode efter et travlt 1. halvår af 2016. Foråret har være fyldt med spændende udfordringer fra produktudvikling over grafiske designopgaver til designdrevne innovationsforløb. I august vender vi tilbage med max opladt innovationskraft, klar til at arbejde videre med en masse cool projekter  og kickstarte helt nye!

Fælles design for hele Danmark

FUTU er valgt til en landsdækkende designopgave, hvor vi skal teste og designe et visuelt mærkningssystem, alle danskere kan sortere affald efter i fremtiden.

 

Som led i den nationale ressourcestrategi "Danmark Uden Affald” har KL og Dansk Affaldsforening iværksæt et spændende projekt om at skabe et fælles, fleksibelt mærkningssystem for affaldssortering, der kan bruges i hele landet. Det skal FUTU hjælpe med! Vi skal lave en række omfattende tests, brugerinvolvere og designe et let genkendeligt, grafisk sprog, der forener det bedste fra de nuværende systemer. Spændende designopgave, godt for miljøet! 

 

Fremtidens konference

Hvordan ser Fremtidens Konference ud? Hvordan kan konferencesteder fortsat levere ekstraordinær værdi, så du får stærke konferenceoplevelser med stort udbytte?

 

Det er FUTU og hotelkæden Comwell nu gået sammen om for at finde ud af. Vi glæder os til et super spændende og relevant projekt!

Nye kræfter til FUTU

Vi smider kul på innovationskedlerne og udvider teamet med to energiske co-creators, der skal hjælpe os med en masse research, analyse og idéudvikling.

 
Velkommen til Anna Sophie og Mads, vores to nye co-creators. Anna Sophie studerer Interkulturel Markedskommunikation og er skarp på samspil mellem kultur, forretningsudvikling og marketing. Mads læser Politisk Kommunikation & Ledelse, og brænder for interaktions analyser og krystalklar kommunikation. Vi glæder os til at arbejde sammen med jer!

Digitale annoncer om Grønland

Ku’ du tænke dig at opleve Nordlys? Se hvaler og isbjerge? Køre på hundeslæde med en inuit? Ja, det lyder ret godt, ikke?

 

Grønland byder på fantastiske naturoplevelser. Greenland Travel er verdens største rejsebureau med speciale i Grønland, og FUTU er glade for at være blevet valgt som grafisk designleverandør af bannerannoncer, der kan udbrede kendskabet til bureauets rejser hos kunder i Tyskland og UK. Kampagnen handler om, hvad du kan opleve på rejsen til en af verdens mest unikke og uspolerede egne.

Danske virksomheder bør opruste med design

Det er ikke nemt at vende sin forretningsmodel på hovedet. Men når markedet er præget af 'business as unusual', er agilitet og radikal innovation vejen frem.



Medierne sætter netop nu fokus på danske firmaers manglende udnyttelse af design som strategisk værktøj til forretningsudvikling. »Hvis virksomhederne ikke er med på de vigtige globale tendenser som design og digitalisering kommer den enkelte virksomhed til at miste konkurrencefordele. Og det gør vi også som land,« siger Charlotte Rønhof, underdirektør i DI til Berlingske Business. Designtænkning er et strategisk værktøj, der med systematisk kreativitet styrer virksomheder gennem markante forandringsprocesser. FUTU er helt enige: Lad os udnytte det potentiale! 

Idékatalog om Hus for Inklusion

FUTU har netop afleveret  forundersøgelse af hvordan arkitektur, rum og andre faktorer (materialer, lys, lyde, fysiske overgange) kan påvirke og gradvis inkludere udfordrede børn  i samfundet.


Kataloget til REALDANIA og OAK Foundation præsenterer eksempler på byggeri og rum fra 7 lande. Vi leverer et koncentrat af hovedpointer fra international forskning i arkitekturens betydning for børn med autisme/ADHD, læring og inklusion. Desuden har vi udviklet 15 designprincipper, som vi anbefaler skal sætte rammen for fremtidigt byggeri/renovering målrettet inklusion af børn med udviklingsforstyrrelser i Danmark. Ligesom vi præsenterer bud på funktionsdiagrammer, træningsbane og rum/zoner i et fremtidigt Dansk Hus for Inklusion. Nysgerrig? Se kataloget her.

Ny praktikant i FUTU

 I denne uge byder vi velkommen til vores nye praktikant, Ida Sofie. Vi glæder os til samarbejdet og til at blive inspireret af de spændende nye perspektiver, hun bringer med sig!

Ida Sofie er kandidatstuderende på Oplevelsesøkonomi og har desuden en BA i Kunsthistorie og Begivenhedskultur. Hun  ved derfor en hel del om oplevelsedesign, co-creation og branding. Ida Sofie kommer med spændende erfaring fra bl.a. en projektopgave om oplevelsesdesign for kulturhuset Dokk1, et projekt om en skaterhal på Djursland og et projekt om aldring & teknologi for Århus Festuge. Udover at ha' være omviser på kunstmuséet AROS, er hun i øvrigt tosset med vinyler og elsker at spille fodbold! :-)

Godt Nytår!

 FUTU ser tilbage på et begivenhedsrigt år med spændende samarbejder med flere af landets største fonde og organisationer, virksomheder, ministerier og både by- og landkommuner. Hvad mon 2016 vil bringe?

 
Bliver 2016 året, hvor co-creation sætter nye standarder for vækst og udvikling? Hvor strategisk design hjælper virksomheder og myndigheder med at holde fokus på mennesket i en tid præget af teknologi og digitalisering? Hvor vi finder nye synergier mellem big data og den kvalitative forståelse for brugeradfærd? Hos FUTU vil vi gøre vores til, at det bliver tilfældet, og vi glæder os til at give os i kast med nye projekter og udfordringer. Kig forbi i det nye år, hvis du tror vi kan hjælpes ad - eller hvis du bare er nysgerrig.

FUTU faciliterer internationalt møde

Hvordan bygger vi bro mellem forskere og frontpersonale, der arbejder med børn og unge? Og hvordan sikrer vi et stærkere tværnordisk samarbejde om uddannelsesforskning?

De to spørgsmål var temaet for en international konference, som FUTU netop har faciliteret for Nordisk Ministerråd og Ministeriet for Børn, Uddannelse og Ligestilling. Deltagerne på konferencen var ledere og specialister fra alle de Nordiske lande, som kom til København for at afdække udfordringer, kortlægge strategier og idéudvikle på tværs af brancher og landegrænser. Det blev en dag fuld af energi og livlig diskussion, der gav en masse input til det videre strategiske arbejde med at bygge bro mellem forskning og praksis. 

FUTU innoverer for REALDANIA og OAK FOUNDATION

Hvordan kan det byggede miljø gøre en forskel for inklusion? Kan DK blive frontrunner på et  byggeri, der i kraft af design forstærker træning og inklusion af børn med autisme og ADHD? 


FUTU er i fuld gang med at undersøge sagen for to ambitiøse fonde. Med hjælp fra praktikere og eksperter i Danmark, Mellemøsten, USA, UK, Polen og Norge tegner vi lige nu konturerne på et fremtidigt byggeri, og tester hvad der skal til for at skabe et interessant sted for familier, foreninger og professionelle. Hvordan designe et super attraktivt rum for alle - og samtidig styrke børn og familier med helt særlige behov? 


Hvis du vil vide mere eller har en mening om sagen, så kontakt gerne Lotte på tlf. 4280 1866.

PRAKTIKANT SØGES

Har du mod på at skabe forandring og resultater - er du måske vores nye praktikant indenfor innovation, strategi og kommunikation?

Har du mod på at ta’ ansvar, er du nysgerrig og skaber resultater? Har du erfaring med dataindsamling, fx interview og fokusgrupper? Ligger dit karakterniveau i den høje ende? Så er praktikjobbet hos FUTU måske noget for dig. 

Se mere under FUTU / Job.
Ansøgningsfrist 10. november 2015

Ny medarbejder i FUTU

Jubiii! Det er med stor glæde at vi byder velkommen til vores spritnye medarbejder Kristoffer Milling, som starter i FUTU her i oktober.

 

Kristoffer er en driftig herre med intet mindre end to masteruddannelser i bagagen; én i Filosofi fra Kbh. og Toronto og én i Cultural & Creative Industries fra Kings College, London. Kristoffer kalder sig selv for design filosof og interesserer sig brændende for mødet mellem strategisk tænkning & design. Kristoffer blogger og tweeter om emnet, og holder også oplæg om hvordan design & filosofi kan bruge hinanden bedre hos tegnestuer og designvirksomheder. Herudover er han en skarp researcher med en målrettet, kreativ tilgang til udfordringer. Kristoffer kommer til FUTU med god  energi og spændende erfaring - og vi glæder os til samarbejdet

FUTU søger skarp akademiker med projektlederpotentiale.

Har du mod på at blive en del af et stærkt tværfagligt miljø, der mixer design med strategisk rådgivning? Er du en effektiv projektmedarbejder med blik for synergi og utraditionelle veje? 

Ansøgningsfrist 27. september 2015


NB! Ansøgningsfristen er overskredet. Vi modtog mere end 200 ansøgninger, og har nok for denne gang :) Vi modtager derfor ikke flere ansøgninger til jobbet. Tak for den overvældende interesse!!

Nyt kontor!

FUTU flytter til Gasværksvej


Idag har vi vinket forvel til kontoret på Værnedamsvej for at suse 500 meter ned ad Vesterbrogade til Gasværksvej no. 1. Jaaa - mere plads! Her ligger vi lige i krydsfeltet mellem Kødbyen to minutter mod syd, Hovedbanen & Tivoli mod øst, Søerne mod vest og masser af skævt & skørt Vesterbroliv lige udenfor vinduerne. Her er super dejligt og vi glæder os til at invitere samarbejdspartnere og kunder indenfor :-)

Udvikling af gode skoler

København er ambitiøs på vegne af byens unge borgere: Alle elever skal blive dygtigere og ha' et godt skoleliv og flere skal vælge folkeskolen! FUTU hjælper til med at realisere ambitionerne.

FUTU har udviklet idéer til at fastholde flere i folkeskolen og højne trivsel og brugertilfredshed. FUTU har nærlæst hovedstadens elevstatistikker og involveret unge, forældre og ansatte i at udvikle anbefalinger til byen. Opgaven er løst for Børne- og Ungdomsforvaltningen i KBH, som har 80.000 brugere og 17.000 medarbejdere - og dermed er Danmarks største forvaltning. Forløbet er netop afsluttet, og vi glæder os over at bidrage til en stærk fremtid for byens unge. Læs rapporten her

Produktudvikling

FUTU afslutter første fase af et ambitiøst produktudviklingsforløb, vi gennemfører i samarbejde med en stor dansk organisation.


Prototype 1 er nu testet og evalueret af en gruppe ansatte og brugere, som har gjort os klogere på hvad der duer og hvad der ikke gør! Efter sommerferien ta'r vi hul på udviklingen af prototype 2, som skal testes af endnu flere mennesker på  endnu flere forskellige arbejdspladser. Godt at der er så mange nysgerrige gode folk derude på de danske arbejdspladser, der er klar på at teste nye, ufærdige ting & sager af, så vi kan udvikle intelligente produkter, der bare virker :-)

Vision, funktion & rumbehov

FUTU indgår et samarbejde med Fåborg-Midtfyn om at bistå Kommunen i en proces med 4 visionsgrupper, der repræsenterer kommunens lokalområder. FUTU understøtter lokalgruppernes arbejde med fremtidige beslutninger om udvikling, udbygning, renovering og nybygning på dagtilbudsområdet.

 

Grundlaget skal sikre, at forskellige perspektiver og viden er tilstede ved fremtidige beslutninger på dagtilbudsområdet, med særligt fokus på hvilke rumbehov, potentialer og ønsker der specifikt bør tages hensyn til i kommunens 4 lokalområder. Og med tydelig formidling af hvert lokalområdes karakteristika.

 

Forløbet består af en kick-off workshop for hele kommunen, efterfølgende mindre workshops og et endeligt notat. FUTU står for identitet og design af dialogredskaber, facilitering, proces, analyse og endelig notat.

Guidelines for kvalitet & byggeri

FUTU bistår Udviklingsforum af forældre, ansatte og politikere i at udvikle guidelines for fremtidens dagtilbud i Furesø.

Otte skarpe guidelines sætter fremover retningen for børns trivsel, udvikling og læring, forældresamarbejde og involvering, dagtilbuds selvbestemmelse og mangfoldighed, beliggenhed og fysiske rammer. FUTU faciliteter et topengageret dialogforløb, og udvikler identitet, kommunikationsstrategi og grafiske materialer. Snart skal de nye guidelines for første gang tages i brug, da der skal bygges to nye institutioner i  2016 og 2017! 

Københavns bedste praktikplads?

Har du mod på at skabe vækst og velfærd for offentlige og private virksomheder - er du måske vores nye praktikant inden for innovation, strategi og kommunikation? 



FUTU søger en innovativ og skarp praktikant til august 2015. Tør du prøve kræfter med brugerdrevne innovationsforløb? Elsker du at tale med mange forskellige mennesker? Synes du det er fedt at samarbejde med et mix af fagligheder – mediefolk, designere, strateger, fagnørder, udviklere, ledere? Så se mere om jobbet under FUTU / Job her på sitet. Ansøgningsfrist er 18. maj! 

Visioner for byggeri på Fyn

Fåborg-Midtfyn Kommune inddrager lokale idéer, når 46. mio kr. skal fordeles til renovering og byggeri af dagtilbud


De midtfynske politikere har afsat 46 mio. kr. til at forbedre rammer og læringsmiljøer i institutionerne. Men hvad skal der satses på i de forskellige områder? Fåborg-Midtfyn er Danmarks største kommune, målt på areal. 70% borgere bor på landet. 

FUTU involverer borgere, medarbejdere og foreninger i arbejdet med at formulere et inspirationskatalog. Med kataloget får beslutningstagerne en klar vision for hvert lokalområde, beskrivelser af områdernes udfordringer og potentialer samt lokale ønsker til funktioner, aktiviteter og rumbehov i fremtiden. Inspirationskataloget indgår i det videre arbejde med fordeling af anlægsmidlerne. FUTU starter involveringen med Kick-Off møde for 200 interessenter den 6. maj!

Ny designer i FUTU

FUTU opgraderer på designfronten!


FUTU har netop ansat grafisk designer Louise Kingan i vores designteam. Louise er uddannet fra Central St. Martins College of Art & Design i ÙK, og kommer med 10 års designerfaring fra London, hvor hun har arbejdet  med identitet og branding for britiske og internationale virksomheder. Senest har Louise designet koncept, identitet og indretning for Curfew, en ny cocktailbar i København der åbner i april. Vi glæder os til at bringe Louises spændende designerfaring i spil i samarbejde med vores kunder.

Skab enighed

FUTU har netop lanceret et nyt dialogredskab! Redskabet understøtter konsensus i grupper med meget forskellige interessenter.



Redskabet hjælper med at skabe overblik, når der er mange bud på hvad der er vigtigt på et område. Redskabet understøtter klar prioritering på tværs. Lige nu bruger vi redskabet til at hjælpe en større organisation med at udarbejde et sæt fagligt velfunderede guidelines til topledelsen. 

FUTU udvikler guidelines til ledelse

300 direktører og chefer udvikler 10 fælles guidelines til ledelse.


Hvordan balancerer du mellem ledelsesbudskaberne "Gør det, der virker" versus "Opdag, eksperimenter og involver"? Hvad karakteriserer fremtidens ledelse, hvis DU fik lov at designe den helt fra scratch? Hvordan skaber du stærke mellemledere, der tilpasser organisationen til konstant skiftende krav?  


FUTU spurgte 300 chefer og direktører på en strategisk workshop i storskala - og fik svar. Resultatet blev en stor flok inspirerede ledere, og et sæt guidelines til 2015. Vi gennemførte opgaven for Børne- og Kulturchefforeningen i Danmark. Hvis du og dine lederkollegaer også ku' bruge et ledelsesboost med knivskarpt resultat, så giv os et praj.

Efteråret står i unges tegn

FUTU co-creater med masser af unge for tiden ... og ansætter selv fem nye af slagsen


Lige nu - designer vi seje undervisningsmaterialer om online livet til skoleelever. Vi udvikler et seriøst & sjovt feedback redskab, som sikrer at voksne forstår unges oplevelser bedre. Vi udvikler ambitiøse strategier, der viser vejen til fremtidens cool ungemiljøer og -produkter. Og vi involverer unge i at prioritere, hvordan der bedst ka' spares, når nedskæringer er på dagsordenen. 


På vejen udvikler vi  et væld af dialogredskaber, som unge og voksne bruger til at designe løsninger, der batter. Oveni hatten har FUTU netop ansat fem unge, modige co-creators, som allerede er i fuld gang. Så ja, vi kan roligt sige, at efteråret 2014 står i unges tegn!

Hold øje med bus 14!

En rød og lilla bus vækker opsigt i det Københavnske bybillede hele efteråret!


Den er nemlig en del af en kampagne for IDA, som skal sikre høj medlemstilvækst. FUTU har designet den helfolierede bus, med et enkelt og klart budskab i tråd med resten af kampagnen. Bussen kan spottes på Østerbro, København K, Vesterbro og i Valby!

Kongres & Event Award 2014

FUTU har lavet identitet til Vinder af Københavns Kongres & Event Award 2014


Hvert år er København værtsby for op mod 200 internationale kongresser og events, som genererer en milliardomsætning til byen og sætter København på verdenskortet. Wonderful Copenhagen og Københavns Kommune fejrede de ildsjæle, der stod bag årets vigtige internationale begivenheder i 2013.

Prisen for bedste konference under 1000 deltagere gik i år til Københavns Brandvæsen for konferencen Crowd Safety. FUTU har I samarbejde med Mediebureauet BrandSpot lavet identitet til Crowd Safety konferencen for Københavns Brandvæsen I både 2012 & 2013.

Business, Bæredygtighed & bobler

FUTU og INNOBYG inviterer til gratis event, hvor du får metoder og idéer til hvordan din organisation, virksomhed eller dit projekt styrker økonomien og bliver mere bæredygtig. 


Bliv inspireret til at indkøbe smart, spare penge og tid, og opnå effektive løsninger. Udvid horisonten med oplæg fra Citymart, Sight and Settlement og FUTU.  Nyd lidt bobler og netværk med aktører fra byggebranchen, der deler eller udfordrer dine vinkler på bæredygtighedens udfordringer og successer. 


HVOR

Teknologisk Institut, Byggeri og Anlæg, lokale 31, 

Gregersensvej 3, 2630 Taastrup 

HVORNÅR

18. juni 2014, kl 14 - 17

TILMELDING

Klik her for at tilmele dig

INDBYDELSE

 Se indbydelse her

FUTU vinder 2. plads i national idékonkurrence

Arkitektforeningen og De Samvirkende Købmænd præmierer FUTUs koncept 'Fortællinger fra disken'. 


Konkurrencen handler om, hvordan man bedst skaber rammerne for bæredygtig vækst, en stærk detailhandel og en attraktiv bykerne. FUTUs forslag zoomer ind på samarbejdet mellem lokale butiksdrivende, turistforeningen og kommunen. I forslaget inddrager vi de lokale detailhandlere i en markant branding af byen.

Juryen ser FUTUs forslag "som en spændende, realiserbar måde, hvorpå en mellemstor købstad eller endnu mindre bysamfund kan skabe nærvær og sammenhold – som loyalitetsskabende tiltag til fordel for det lokale handelsliv." 

Værksted for 200 + minister

FUTU samler virksomheder, foreninger, borgere, politikere og ledere på intenst idéværksted.


På få timer udvikler 200 deltagerne markant nye samarbejder og løsninger. Idéværkstedet gi'r et boost til leg, læring og livsglæde for børn og unge i Gribskov Kommune. Undervisningsministeren inspirerer den engagerede forsamling med et oplæg. FUTUs dialogredskaber sikrer ambitiøs idéudvikling med højt til loftet fra start til slut.

Pressen skrev:

"FUTU Innovationsbureau gav startskuddet til en fantastisk aften." 

"Kreativiteten slog gnister i Gribskov Kultursal."



(Ministerfoto af Berit Aagesen, Gribskovavisen)

Innovation og inklusion

FUTU har udviklet et sæt inspirerende arbejdsredskaber målrettet inklusion i folkeskolen.

Via et specialdesignet spil, plancher og nem, digital registrering udvikler en række lærerteams lige nu præcise metoder til at lykkes med inklusion i klasseværelset. Feedback på redskaberne lyder pt. sådan her:

"Det med at tænke redskaber ind i inklusionssnakken, det gør arbejdet enormt konkret, fokuseret og snævret ind."

"Vi kan lynhurtigt sætte fokus og se om vi skal 'move on'. Det speader processen op."

"Det har været en fantastisk proces med et enormt engagement."

Redskaberne er udviklet i samarbejde med Proffessionshøjskolen METROPOL, og kan bruges af skoler og udviklingsfolk landet over.

Idéudvikling med SuperBest

FUTU har i samarbejde med SuperBest i Køge udviklet et nyt koncept for bæredygtig shopping i bykernen.


Målet med idéen er at skabe nye oplevelser i byens rum og styrke salget i de lokale butikker. Konceptet er målrettet besøgende, byens borgere og turister. Idéen er indtil videre tophemmelig, men følg med her på sitet - vi offentliggør i april  :-)

FUTU i Barcelona

Hvordan inspirerer man Europas stater, regioner og byer til at styrke innovationsevnen og blive mere effektive?


European Institute for Public Administration i Barcelona inviterer FUTU til at gi' et bud. FUTU drog derfor til den smukke, spanske storby for at tale om vores erfaring med co-creation og strategisk design på EU innovationsseminar for direktører og ledere fra hele Europa. Sjovt at se, hvordan vores innovationsarbejde med virksomheder i Danmark transformeres til nye idéer og aha-oplevelser hos europæiske deltagere fra nord, syd, øst og vest.

Grafisk superhelt søges!

FUTU er i vækst! Vi søger en visionær designer, som kan starte i en 4 ugers virksomhedspraktik snarest, evt. med mulighed for forlængelse – f.eks. med løntilskud.

 

Vil du arbejde med alt lige fra  idéudvikling til rentegning?

FUTU tilbyder cool referencer til dit CV, betalt frokost og go’ kaffe i et stærkt tværfagligt arbejdsmiljø, hvor du får indblik i alle led. Vores hverdag er præget af tempo, uhøjtidelighed, skarpe deadlines og høj kvalitet : )

Vi forestiller os, at du er uddannet fra Designskolen eller Arkitektskolen, og måske har et par års erfaring med i bagagen.

 

Send KORT ansøgning med foto, CV og portfolio (link til online eller max. 5MB vedhæftet) til  mail@futu.dk

Spørgsmål? Kontakt partner Ann Harpøth Thor ann@futu.dk / +45 4085 1866

Læs hele jobopslaget her

 

Godt nytår!

FUTU ønsker alle et rigtig godt nytår og Tak for godt samarbejde i 2013. Forude venter et nyt år med spændende opgaver!

FUTU udvikler med 310 chefer

Børne- og Kulturchefforeningen i Danmark involverer på deres årsmøde for første gang alle deltagerne i at udvikle et policy paper.


310 direktører og chefer fra alle landets kommuner giver på en intens eftermiddag deres input til, hvad der er vigtigst at fokusere på, når Danmark fremover skal skabe helt nye rammer for børn og unges trivsel og læring. FUTU planlægger og gennemfører workshoppen, der får politikudviklingen til at ske - effektivt og inspirerende. FUTU's specialdesignede redskaber muliggør, at vi efter workshoppen lynhurtigt kan samle essensen af 300 menneskers idéer og pointer i et koncentreret politik papir, der dagen efter præsenteres for to ministre og chefforeningens medlemmer.

80 ledere bli'r inspireret!

Hvordan motiverer ledere til innovation? FUTU viser vej!

 

FUTU holder oplæg for 80 ledere af ledere. Lederne vil gerne vide mere om hvad prototyping, radikal idéudvikling, co-creation og strategisk design egentlig er for noget. De får kendskab til effektive innovationsmetoder, der er til at gå til, og som allerede har skabt markante resultater for andre ledere. Lederne får et par overraskelser undervejs, og FUTU's 'on the spot feedback' på ledernes egne udviklingsidéer giver stof til eftertanke. Lederne har fået mod på at udfordre plejer tankegangen!

Innovation, bobler & jazz

I anledning af Arkitekturens Dag kan du høre, hvordan co-creation og design thinking skaber vækst! Efterfølgende er der funky jazz og networking. 



 

Få indsigt i, hvordan innovation bruges til at levere bedre services til målgruppen - for samme eller færre ressourcer. Hør, hvordan FUTU kombinerer arkitekt- og designfaglighed med strategisk analyse. Se eksempler på, hvordan Design Thinkning bruges til at lave dialogredskaber og udvikle strategier.

Arkitekt maa. Ann Thor og idéhistoriker Lotte Lund fortæller om konkrete innovationsforløb, hvor FUTU co-creater med fagfolk, frontpersonale, brugere og borgere for at skabe nytænkning og forandring. Hør fx om, hvordan et innovationsforløb med 70 unge og 100 fagfolk overraskede alle, inklusiv os! Projektet er udvalgt af EU som Best Practise i velfærdsinnovation.

Målgruppen er arkitekter, ledere og udviklingsfolk.




Sted: 


PH Caféen i den Grå Kødby, i de tidligere rejsestalde tegnet af arkitekt Hans J. Holm i 1880.



Halmtorvet 9A


København V



 

Tid:

1. okt. 2013, kl. 16 – 17, efterfølgende jazz og networking.



 

Tilmelding

Senest 23. sep. til Mail@FUTU.dk

Deltagelse er gratis. Pga. begrænset deltagerpladser gælder først-til-mølle princippet.






Mere info: 
Ann Harpøth Thor, ann@FUTU.dk, Tlf: 4085 1866

FUTU flytter brikker!

FUTU skaber forandring for en virksomhed, der på kort tid udvikler en skarp identitet og en klar vision.



Målet er at vende udviklingen markant, fra et faldende antal kunder og et svagt brand, til et stærkt kundeflow og en knivskarp virksomhedsprofil. Sammen med direktør, ledelse og personale flytter vi mange brikker rundt, og finder ind til virksomhedens kerne. Sammen finder vi dét, der skal gøres, for at gå stærkt ind i fremtiden.

 

Har du nok brikker at flytte rundt med? Egentlig en mystisk sætning! I Den Danske Ordbog står der at; ’jo flere brikker man har at flytte rundt med, jo rigere mulighed har man for at få en mangfoldighed af kreative ideer og problemløsninger’. Det er FUTU helt enig i. Designede elementer og en legende tilgang hjælper dig til at skabe overblik og skære pointerne ind til benet. Nysgerrig på hvad gamification og strategisk design kan gøre for dig? Ring til Lotte på 4280 1866 og hør mere.

FUTU hædret af EU

FUTUs innovationsarbejde bli'r anerkendt som 'Best Practice' af EU!

Vi og vores kunde på projektet modtager hædringen for innovationsforløbet 'Unge Ta'r Ordet'. 227 projekter fra 18 lande deltog i konkurrencen, som hedder EPSA 2013. Konkurrencen kører hvert andet år, og hedder i 2013: “Weathering the storm – Creative solutions in a time of crisis.”

EPSA konkurrencen har til formål at sprede læring og inspiration mellem EU's medlemsstater, ved at udbrede kendskabet til de bedste og mest innovative løsninger udviklet i EU. Vi er stolte over at repræsentere Danmark i år. Nysgerrig? Du kan læse mere om innovationsforløbet 'Unge Ta'r Ordet' under Cases her på sitet! :-)

FUTU udvikler Fremtidens Dagtilbud

FUTU vinder konkurrencen om at udvikle Fremtidens Dagtilbud i partnerskab med Ballerup Kommune. 17 virksomheder konkurrerede om opgaven.

 

Sammen med ledere, fagfolk, teknologinørder, internationale eksperter, forældre og børn skal vi skabe radikal innovation, der peger mod 2020. Formået er at designe bedre services for 0-5 årige - for færre eller samme ressourcer. De nye services skal udnytte nutidens og morgendagens behov, og udvikles i et intenst co-creation forløb.

Resultaterne opsamles i et inspirationshæfte med værdier, fremtidsscenarier, personas og enkle koncepter for de nye services. Herefter skal løsningerne testes - og de bedste skaleres. Samtidig skal der formuleres en VISION 2020 for dagtilbudsområdet. Så vi har travlt - men får heldigvis go' hjælp af de 4-6 årige undervejs, som hjælper os med fotodokumentering. Dét glæder vi os meget til!! :-)

De kreative erhverv skal vækste

More.Creative er et nyt initiativ, der skal skabe vækst i de kreative erhverv. FUTU deltager med ekspertbistand indenfor innovation og konceptudvikling.

 

Ni partnerskaber vil i 2013 idé- og konceptudvikle helt nye services og produkter indenfor fashion, turisme, cross-media, sundhedsvæsenet, musikbranchen, og museums- og arkitekturverdenen. Målet er at øge kreative virksomheders værditilvækst og konkurrenceevne i Region Midtjylland.

Deltagerne i More.Creative tæller bl.a. Hummel, Bestseller, Metropol, VisitArhus, First Lady Film, Aarhus UniversitetsHospital, Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Apptitude, schmidt hammer lassen architects og Shareplay. Partnerskaberne kan trække på FUTU til fx mentoring, oplæg, springboards og workshops.

 

Seniorland har fået ny brand identity

FUTU udvikler identity & Storytelling på samtlige medieplatforme til den landsdækkende detailkæde indenfor hjælpemidler til ældre og handicappede,  Seniorland/Zealand Care.

 

FUTU har haft fokus på at fortælle den gode historie, når ældre og handicappede øger livskvaliteten ved brug af hjælpemidler. Med payoff´et ”NU KAN JEG SELV…” har Seniorland skabt fokus på muligheder og værdighed for målgruppen - på den tilfredshed, der ligger i at være selvhjulpen.

 

Seniorlands nye identitet udfolder sig i hele landet som outdoor f.eks. på busser og servicelastbiler, printannoncer i magasiner og dagblade, online og som tv2 reklame. FUTU samarbejder med mediebureauet BrandSpot, som står for markedsføring og mediestrategi.

Mysteriet Schweiz – måske et besøg værd?

Schweiz er ikke medlem af EU. Men – det lille alpeland er bedre til at innovere end alle EU-medlemmerne.

Dét står sort på hvidt i EU's årlige Innovation Union Scoreboard. Èn forklaring er, at stort set alle virksomheder i Schweiz arbejder bevidst med innovation. En anden forklaring, at universiteterne i landet har solidt fokus på innovation. En sjovere forklaring er, at landets nationalhelt er den ultimative rebel: Wilhelm Tell, der i 1307 skyder et æble af sin søns hoved og gør oprør mod kongen. Hmnn. FUTU overvejer en studierejse sydpå, så vi ved selvsyn kan se, hvad det er, schweizerne rent faktisk gør så godt. Vil du vide mere? (Så send en mail til mail@FUTU.dk)

FUTU søger ny praktikant til august 2013

Hvis du har mod på at skabe vækst og velfærd for offentlige og private virksomheder - er du måske vores nye praktikant inden for innovation, kommunikation og strategi? 

  

Tør du prøve kræfter med brugerdrevne innovationsforløb? Har du du mod på ansvar for spændende opgaver? Ka' du jonglere mellem mange forskellige projekter? Elsker du at samarbejde med et mix af fagligheder – mediefolk, designere, strateger, fagnørder, kunstnere, udviklere? Er du en af de skarpeste på din årgang? Så er praktikjobbet hos FUTU noget for dig.

 

Send ansøgning, CV (gerne m foto) og en karakterudskrift til mail@FUTU.dk

For spørgsmål kontakt: Lotte Nystrup Lund / lotte@FUTU.dk /+45 4280 1866

Deadline; Snarligst!

Vi starter samtaler 23. maj, og ansætter når vi møder den rigtige - så vær lynhurtig på tasterne :)

DK blandt de mest innovative i Europa - men vi bli'r overhalet

Vi er gode til at være innovative i Danmark. EUs årlige ’Innovation Union Scoreboard’ er lige offentliggjort, og DK er kåret som EUs 3. mest innovative land. 

På den anden side har Danmark ikke rykket sig på point siden sidste år. Vor nærmeste konkurrenter, Tyskland og Sverige, har derimod forbedret deres innovationsscore og indtager henholdsvis 1. og 2. pladsen på listen. Faktisk må vi se os slået af Tyskland, der i år napper dén 2. plads, vi havde sidste år. Er det godt nok, Danmark? FUTU synes, vi skal inspireres af vor gode naboer, og satse på at blive endnu bedre næste år. For – hvor sjovt er det at gå i stå? 

Innovationsworkshop i Roskilde Domkirke var en succes

På FUTUs heldagsworkshop i Roskilde kom 10 sjællandske turistattraktioner på hårdt (og sjovt) innovatonsarbejde.


I samarbejde med netværket ’Da Danmark Blev Til’ og rådgivningsfirmaet MANTO skabte FUTU rammerne for en effektiv og arbejdsom dag præget af kreativitet, skarp forretningsudvikling og innovationsøvelser.

 

Ti virksomheder fik på dagen nye redskaber til selv at arbejde videre med innovativ idé- og forretningsudvikling. Og der blev innoveret nye forretningskoncepter, der kan tiltrække flere og nye publikumstyper til fremtidens attraktioner.

 

FUTU Designer identitet til nordisk konference

FUTU har lavet visuel identitet for en nordisk konference om sikkerhed,  arrangeret af Københavns Brandvæsen i Tivoli.


FUTU designer konferences visuelle identitet. Vi producerer al grafisk materiale til markedsføring i online og trykte medier og står for print materiale på selve konferencen, bl.a. konferenceprogram, navneskilte og roll-up´s.

FUTU er indstillet til KL’s innnovationspris

FUTU er stolt over, at et af vores dialogredskaber er indstillet til KL’s innovationspris, af Ballerup Kommune.

 

Prisen gives til tiltag, der med små midler skaber innovativ merværdi. Vores dialogredskab er enkelt, farverigt og har fokus på, at de gode ideer til, hvordan en borger kommer i uddannelse og job, tit ligger hos borgeren selv. 

 

Med dialogredskabet er borgeren i centrum. For redskabet stimuler visuelt til en åben snak mellem borger og offentligt ansat. Sammen rater de borgerens situation på en 10-trinsskala ud fra temaer som fx økonomi, boligsituation, motivation og konflikthåndtering. Så - udover åbenhed og fokus, øger redskabet også fokus på effekt. Vi har designet redskabet sammen med et jobcenter og et vejledningscenter. 

’Unge Ta’r Ordet’ er i Øksnehallen

Tænketanken Mandag Morgen valgte FUTUs projekt ’Unge Ta’r Ordet’ som et godt eksempel på velfærdsinnovation, der flytter sig fra projekt til hverdag.



FUTU rykkede ud i Øksnehallen i Københavns gamle kødby for en dag, hvor vi på en stor konference fortalte om et af vore innovationsforløb, hvor vi har co-created med en stor flok unge. På dagen kom vi i dialog med hundredevis af mennesker, der nysgerrigt spurgte til og lyttede på vores erfaringer med at arbejde med co-creaton, strategisk design og brugerdreven innovation. Vi er super glade for at dé løsninger, som 70 unge har lagt stor energi i at udvikle, nu når ud til endnu flere mennesker.

FUTU er på forsiden af Metro Expres

FUTUs innovationsforløb med 100 fagfolk og 70 unge røg på forsiden af MetroExpres, da vi offentliggjorde konklusionerne


Med innovationsforløbet Unge Ta’r Ordet udviklede FUTU sammen med fagfolk og unge helt nye bud på, hvad der skal til for at unge styrkes til uddannelse. De temaer og løsninger, vi i innovationsforløbet kom frem til, gav nogle så anderledes vinkler på den gammelkendte problematik, at Metro Express valgte at bringe nyheden på forsiden. 

Det blev vi selvfølgelig glade for. Ikke mindst fordi det bekræfter os i, at der ligger en guldgrube af viden hos den målgruppe, man ønsker at udvikle noget til. Uanset om målgruppen så er unge, patienter, kriminelle, fageksperter, arbejdsløse eller dommere. Målgruppen har altid værdifulde idéer og erfaringer, der præciserer udfordringen og skærper løsningen. 

Danmark er det 9. mest innovative land i verden

I Danmark er vi gode til at være innovative, men er vi gode nok? Ifølge massemediakoncernen Bloomberg er Danmark det 9. mest innovative land i verden. 

Nordeuropa er ellers langt fremme i skoene på innovationsfeltet: Både Sverige, Finland og Tyskland befinder sig blandt verdensranglistens top 5. USA nupper førstepladsen, og Sydkorea andenpladsen. Landenes innovationsgrad er målt ud fra blandt andet forskning og udviklingsintensitet, produktivitet, højteknologisk tæthed, patent-aktivitet og befolkningens uddannelsesgrad. FUTU tror, at Danmarks potentiale er til noget mere end en 9. plads. Hvad tror du?

FUTU laver koncept til nyt kultur- og aktivitetshus på Frb.

FUTU har for Frederiksberg Kommune udviklet koncept for et helt nyt kultur- og aktivitetshus i Flindtholm området.

Huset skal rumme både en svømmehal, et aktivitets- og beskæftigelsescenter for handicappede, en café samt en række idræts- og musik faciliteter. FUTUs konceptudvikling har fokus på synergi mellem målgrupper, rum og aktiviteter.

 

Konceptet danner grundlag for det videre arbejde med at lave en helhedsplan for området, og for den efterfølgende planlægning, renovering og nybygning på grunden, der ligger på Bernhard Bangs Allé.